Jak osiągnąć sukces - wywiad z Andrzejem Pikulem

Nie bójmy się zderzyć z rzeczywistością, bądźmy lokalnymi patriotami – wywiad z Andrzejem Pikulem, Prezesem d’accord

pikulzdjecie

Nasi Klienci to ludzie, którzy wiedzą, że jeśli chce się osiągnąć sukces – trzeba działać, wytrwale dążyć do celu i rozwijać swoje umiejętności, zdobywać nową wiedzę. Cieszymy się, jeśli idee te są trwałe, a z roku na rok stajemy się coraz lepsi. Firma d’accord obchodziła swoje 15-lecie istnienia. W miniony weekend wspólnie świętowaliśmy ten sukces, gratulując pięknej rocznicy. Jaka jest geneza powstania d’accordu? O czym powinien pamiętać dobry lider, a czego powinien się wystrzegać? Na te i inne pytania odpowiada Pan Andrzej Pikul, Prezes firmy d’accord. 

 

Open Qualis: 15 lat firmy d’accord. Jak można podsumować taki dorobek – z czego jest Pan najbardziej dumny? Jakie ma Pan plany na przyszłość?
Andrzej Pikul (d’accord): Dumny jestem przede wszystkim z tego, że ta ciężka praca, która jest wkładana w firmę, procentuje w tym, że ciągle się rozwijamy, cały czas idziemy do przodu. Praca, duże zaangażowanie, a przede wszystkim: włożenie kawałka serca w to, co się robi. Dalsze plany w firmie wiążę z młodymi ludźmi, którzy mogą pomóc w dalszym jej rozwoju. Może stworzymy nową linię, na przykład w produkcji materacy?

Jakie są początki firmy?
Zaczęło się w 2000 roku, wyjazdem za granicę. Pojechałem tam do brata, pracować, i to tam urodził się pomysł, żeby działać razem – ja miałem w Polsce zajmować się produkcją, on: sprzedażą. Taki był zamysł. Później funkcjonowaliśmy właśnie na takiej zasadzie – tworzyliśmy dużo różnych elementów reklamowych, drewnianych, metalowych, kartonowych, plastikowych – które wysyłałem za granicę, a tam prowadzona była sprzedaż. W trakcie rozwoju firmy pojawiła się produkcja łóżek; mój brat miał już tam małą sieć sprzedaży. W 2008 powstał pomysł, żeby zbudować taki zakład u siebie, który nie tylko produkowałby łóżka, ale także magazynował – tak więc w 2009 powstała taka mała produkcja. Wtedy było tylko 10 pracowników na hali, w tej chwili jest już około 50. Ciągle eksportujemy nasze produkty za granicami kraju.

 

1a 1b 1c 

Uroczystość z okazji 15-lecia firmy d’accord.

Jakie są największe wyzwania na rynku międzynarodowym?
Po pierwsze, kwestie związane ze stabilnością i niepokojami politycznymi. Dwa: problemy z płatnością i płynnością finansową. I, oczywiście, konkurencja, która obniża ceny, ale niekoniecznie ma dobrej jakości produkty.

O czym musi pamiętać dobry przedsiębiorca w zarządzaniu swoim biznesem?
O tym, żeby maksymalnie się zaangażować, pracować według pewnych wartości, nie wykorzystywać swoich kontrahentów ani pracowników, nie lekceważyć konkurencji, a także wdrażać nowe trendy, pomysły, nowe technologie, nowe maszyny. Rozwijać się, iść z duchem czasu. Kiedyś myślałem, że tapicerowanie może być tylko ręczne – teraz nie wyobrażam sobie tapicerowania bez tych wszystkich maszyn; cały ten ogrom technologii idzie do przodu. Ważne są także szkolenia, w których się uczestniczy; warto także umiejętnie wykorzystywać dotacje. A co najważniejsze: w firmę trzeba włożyć swoje serce.


2c 2b 2a

Warsztaty międzypokoleniowe i sukcesyjne organizowane dla d’accord przez Open Qualis – niedawno odbyło się kolejne spotkanie, tym razem z gośćmi z Francji. Zdjęcie z lewej: Pan Andrzej z pracownikami; zdjęcie pośrodku: Pan Andrzej z żoną Dorotą oraz synami: Gracjanem i Mateuszem.

 

Wspomniał Pan o młodych ludziach.
Tak – w naszej firmie zawsze staram się doceniać ludzi młodych. Ponadto mamy dobrych, wykwalifikowanych kierowników z doświadczeniem, którzy mają dostatecznie dużo wiedzy i umiejętności, żeby z nimi współpracować tak, aby ich dostatecznie motywować i zachęcać do efektywności.

Ostatnio otrzymał Pan „Odznakę Honorową za Zasługi dla Rozwoju Gospodarki Rzeczpospolitej Polskiej” za szczególny wkład w rozwój gospodarczy powiatu dąbrowskiego. Co ona dla Pana oznacza?
Dla mnie najważniejsze jest to, że nigdzie nie uciekamy – nawet, jeśli gdzieś indziej są mniejsze podatki. Tutaj jesteśmy, tutaj chcemy się rozwijać i rozwijać nasz rynek lokalny. Jesteśmy z nim związani i to z nim wiążemy swoją przyszłość. Dla regionu jest to niezwykle ważne, żeby nie uciekać i nie bać się tego wyzwania zderzenia się z rzeczywistością czy z przepisami.

 

Panu Andrzejowi życzymy samych sukcesów, a firmie d’accord gratulujemy tak mądrego lidera.
Dziękujemy, że możemy razem realizować wspólne, biznesowe cele!

Z najserdeczniejszymi życzeniami:

 logo

Źródło zdjęcia w nagłówku: www.powiatdabrowski.pl.
Pozostałe zdjęcia: źródła własne.